Кейс: як створювався фірмовий стиль та дизайн для бренду органічної косметики Brun’ka

Дизайн 2 668 просмотров 0
брунька

Дизайн лінійки органічної косметики Brun’ka, створений Студією графічного дизайну Юрка Гуцуляка, здобув перемогу у HOW International Design Awards. Цей престижний конкурс організований спеціалізованим часописом з дизайну HOW. Часопис HOW видається з 1985 року у США та є джерелом найактуальнішої інформації для творчого та фінансового успіху дизайнерів професіоналів. HOW щороку проводить наймасштабнішу конференцію з дизайну у Північній Америці. Дизайн для Brun’ka був відзначений і в Європі. У 2017 році Студія графічного дизайну Юрка Гуцуляка отримала бронзову нагороду на European Design Awards.

Brun’ka – це перший та поки єдиний український бренд, який пропонує сертифіковану органічну косметику. Всі продукти в лінійці створені на основі трав та ягід, які характерні для України й споконвіку використовувалися в народних рецептах краси.

87b24f50057795.58c69ac7a9cd0

Задача

Створити стиль та дизайн серії пакувань для нової лінійки органічної косметики, в тому числі розробити унікальну форму пляшки. Назва бренду та гасло вже були готові до початку робіт — BRUN’KA, life inside (тільки англійська версія). Фінальна рецептура лінійки ще розроблялася, але сама концепція була досить чіткою: високоякісна косметика з європейською сертифікацією, лише найкращі органічні складники, українське походження не лише за фактом виробництва, а в першу чергу сучасна романтизація народних традицій догляду за тілом та іконізація слов’янської вроди. Це є суто український продукт. Якість косметики та якість дизайну зіставляється з кращими світовими взірцями.

Попередні дослідження

Робота почалася з дослідження та ретельного аналізу сегменту органічної косметики, органічних товарів загалом та косметики для догляду за тілом та волоссям. Збір інформації ми проводили у двох напрямках:

On-line пошук та спеціалізовані друковані видання: які є найкращі світові взірці, а також яка косметика виробляється в Україні. Увагу звертали на побудову лінійок, розподіл на SKU, використовувані візуальні образи, стиль подачі, форми (в тому числі місткість), вторинне пакування, текстури, тощо.

Відвідування київських еко-магазинів, магазинів з професійною косметикою та аптек. Тут важливо було звернути увагу на асортимент, візуальне оформлення, викладення на полицях з урахуванням реального освітлення, тактильні та габаритні відчуття, комплектуючі (як наприклад індивідуальні чи тиражні дозатори, ідентичні пляшки у різних виробників), зворотні сторони пакувань з технічним текстом; порівняти пакування побачене в Інтернеті зі справжніми взірцями.

Форма

Розробка почалася з напрацювань форми пляшки та пошуку балансу геометричної оригінальності, практичності в складуванні, транспортуванні та можливості виготовлення. Важливо розрахувати, скільки можна отримати «корисної площі» під етикетку та контр етикетку, щоб розмістити достатньо багато інформації. Спочатку розглядався варіант ковпачка диск-топ, як найбільш мінімалістичний і такий, що не відволікатиме увагу від самого флакона.

foto4foto5

Але після обговорення з замовником вирішили замінити на дозатор. Диск-топ передбачає, що флакон має бути м’яким, а це робить продукт емоційно дешевшим. Дозатор, окрім можливості використати жорсткий флакон, дозволяє краще зберігати органічний продукт. Зупинились на дозаторі. Виготовлення індивідуального дозатора виявилось надто дорогим, тому орієнтувались на готові варіанти.

Логотип та етикетка

Найперше варто звернути увагу на ритміку літер у назві та розглянути три можливі варіанти написання — всі великі літери: BRUN’KA, всі малі: brun’ka та перша велика: Brun’ka. Згадані варіанти треба протестувати і гротеском, і антиквою. Так ми шукали рими та ритм вертикальних, горизонтальних та похилих штрихів, а також дуг. Після чого перейшли до ескізування, напрацювання варіантів та векторизації пріоритетних ідей.

foto6foto7

Всі відібрані варіанти, і форми флаконів і логотипи, поєднувалися в перехресному порядку, щоб зрозуміти й відчути гармонію та стиль. Як правило, на органічних товарах дуже багато тексту, адже виробники прагнуть якомога більше розказати та пояснити переваги натуральних продуктів. Разом з тим місця на етикетці досить мало, тому дизайнери часто використовують надто дрібний шрифт, який неможливо прочитати в умовах магазинного освітлення. Ми підбирали розмір шрифту, який зручно читати та одразу закомпонували технічний текст, щоб уявляти, скільки фізично є місця на етикетці. Пробували виносити частину технічного тексту на лице пакування.

Презентація

Серед презентованих варіантів замовнику сподобалися всі три концепції але, зрештою, вибір зосередили на двох пріоритетних.

foto8

foto9

Перша концепція емоційно точніше передає рецептуру, актуальну на момент розробки, та бере натхнення в гуцульській культурі. Основний інгредієнт — це смерекова олія. Форма пляшки є домінантною та сильно вирізняється з-поміж конкурентів. Кольорова гама доволі стримана та типова для органічних продуктів.

Друга концепція легша для сприйняття, ближча цільовій аудиторії, більш ошатна та декоративна. Вона апелює до візуальних традицій центральної України й за кольоровою гамою вибивається з сегмента трав’яних товарів. Дана концепція має цікавіший прогноз для розвитку лінійки завдяки своїй орнаментальності.

Ми рекомендували замовнику обрати другу концепцію, як комерційно привабливішу та отримали його повну довіру в роботі над проектом. Жодної правки чи жодного зауваження від замовника не було окрім уточнення фінальних рецептів та технічних текстів.

Для кожної SKU створювались «букети» згідно з рецептами. За власною ініціативою ми повністю перемалювали логотип.

5073a050057795.58c7ec47451f417d6bf50057795.58c6e6fd6ec15117eb550057795.58c6e6fd6f35f

За основу взяли старовинні рушники центральної України та стилізували орнаменти. Жоден елемент не був скопійований з оригінальних вишивок і всі орнаменти є авторськими. Ідея була у створенні актуального дизайну на основі українських етнічних мотивів. Логотип продовжує цю народну орнаментальність, але має в собі риси сучасного геометричного гротеску з ледь помітним арт-деко.

38af7e50057795.58c6bc1f195cf

b18ae050057795.58c7ec4744e0e

Виробництво

Готові макети були передані на виробництво разом з рекомендаціями щодо матеріалів. Після декількох місяців пошуків виробників пакування як в Україні так і за її межами стало зрозуміло, що виготовити індивідуальні флакони належної якості є надзвичайно затратно, і це може поставити під загрозу запуск проекту взагалі. Основні труднощі: якість пластмаси та тактильні відчуття, нерівномірне пофарбування, нерівномірна товщина стінок, помітні шви спайки. Далі пошук вівся у напрямку готових місткостей і зрештою увагу зупинили на емальованому алюмінієвому флаконі. Він має дещо інший об’єм та інші пропорції, тому довелося повністю переробляти всі макети під нові параметри. Алюмінієвий флакон не має швів і може бути вифарбований у будь-який колір. Як фінальний етап були зроблені кольоропроби та корекція на готових взірцях. Дозатори були замінені на гладкі без ребристої поверхні.

78967c50057795.58c6f77dce1c8d3ed9450057795.58c6f77dcf382d02ea650057795.58c6f77dceba9

Читайте также:

7 практических хитростей в дизайне 

Моушн Разбор. Часть 1. Появление логотипа 

Юрко Гуцуляк: «П’ять перешкод» і пошук досконалості в дизайні 

<p style="text-align: center">Нашли ошибку?  Выделите текст и нажмите <em>Ctrl+Enter</em>.</p>
comments powered by HyperComments
comments powered by HyperComments
Поделиться:

Теги

Об авторе: Ольга

Ольга

Главред @ Say-Hi.

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам:

Яндекс.Метрика