Василь Шульга: про роботу фотографа та ретушера

CEO київської продакшн-студії “Positive Pictures” Василь Шульга розповів Say-Hi про те, як у них побудована робота фотографів та ретушерів. Серед клієнтів цієї компанії є McDonalds, Borjomi, Gillette, чипсы “Люкс” та інші відомі бренди. Тому Василь точно має чим поділитись із нами.

Чи практикуєте ви співпрацю ретушерів і фотографів у своїй компанії?

daf95636807923.572a02fd6cdaa

Без цієї співпраці не було б такої компанії, як Positive Pictures. Якісний пост-продакшн – став нашою УТП (унікальна торгова пропозиція) на момент, коли ми створювали студію. Тоді існувала практика, коли фотограф відповідав лише за знімки, а пост робила агенція. Ми були першими, хто зламав цю систему. Звісно, спочатку було важко вмовляти агенції, доводити, що наш пост кращий, ніж той який видає агенстський дизайнер, у якого окрім поста фотки, ще сто п’ятсот інших задач. Пропонували навіть безкоштовно. Але потім, коли вже агенції та клієнти звикли до “смачненького”, почали потроху підвищувати ціни.

Ваша оцінка: наскільки підвищується ефективність, якість роботи, коли працює зв’зка фотографа і ретушера?

Я вважаю, що сучасний фотопродакшн взагалі неможливий без цієї зв’язки. І краще, якщо фотограф і дизайнер будуть працювати разом, починаючи з етапу пре-продакшна. Коли мені, як продюсеру, надходить бриф, перед тим як скласти кошторис, я збираю креативну групу всередині продакшну, ядро якої складають дизайнери та фотограф. Інші можуть додаватися – стилісти, візажисти, реквізітори, але дизайнер та фотограф – основні. І у спілкуванні цих двох одиниць і починає зароджуватися майбутній проект. Фотограф узгоджує з дизайнером світло, дизайнер дає поради, які технічні кадри йому будуть потрібні.

Чи бувало таке: фотограф каже поправимо на пості, а потім виявлялось, що це неможливо, і ви перезнімали?

Зйомки перезнімають, коли недостаньо досвіду, або коли підготовка до фотопроекту була слабенькою. Коли працюєш з серйозними клієнтами, перезняти проект – це дуже великий “попадос”. Ну приміром, робите ви зйомку в аеропорту всередині літака. Аренда старенького літачка за 8-ми годинну зміну – 8000 доларів. І тут виявляється, що хтось щось подумав, і хтось щось не може зробити. І хто тоді буде платити за перезйомку? 🙂

Це майже неможливо. Моя задача як продюсера, настільки розжувати інформацію по проекту всім його учасникам, щоб усе на зйомці працювало як годинник.

А фотограф, який на майдачику промовить фразу “Я цього не можу зробити, поправимо на пості” отримає від мене добрячого прочухана, що забуде її назавжди.

Читайте также:  Фотоконкурсы эксплуатируют тему бедности. Но проблема в нас самих

64a8ab22905553.5631a35155e94

Чи можете ви дати якісь рекомендації, як правильно організувати співпрацю фотографа та дизайнера?

На це питання я спробував відповісти у книжці “Invisible photo business”, яка вийшла у видавництві Pabulum. У ній я виклав свій десятилітній досвід у комерційній рекламній фотографії, купу найрізноманітніших секретів та інсайдерської інформації, з якою може стикатися людина під час реалізації фото проектів для світових брендів.

А якщо в двох словах – то фотограф і дизайнер, це як одна людина, яку розрізали навпіл. І лише коли вони працюють разом і виходять справжні шедеври. Ретушер має знати базові поняття фотографії, має знати як працює світло, як побудувати вдалу композицію, слідкувати за трендами у фотографії, і навпаки, фотограф має розумітися на кольорі, компоузингу, сумісності об’єктів у кадрі тощо.

І не варто забувати, що і фотограф, і дизайнер вважають себе творчими людьми. Тому раджу клієнтам дозволяти їм хоч іноді творити. 🙂

Codrington Library, Oxford

Може ви знаєте, чи є така практика на заході, і як це роблять вони?

Це дискримінаційне питання за територіальною ознакою. 🙂 Україна в плані професіоналізму фотопродакшну не пасе задніх. Потрібно забувати про ті часи, коли те що робиться “тут”, гірше від того, що робиться “там”. Дуже багато іноземних спеціалістів, які замовляли у нас проекти, відзначали вищу професійність команди, порівняно з країнами старої Європи. Про це свідчить кількість іноземних сервісних проектів, яка постійно збільшується. У кожній країні є лабухи, які залишаються лабухами і в Іспанії, і в Штатах, і в Україні. Так само у кожній країні є професіонали, які є професіоналами незалежно від прописки.

Lvovskoe_NY_03

Все фотографии взяты с портфолио компании positivepost.net 

Читайте также:  Adobe Creative Cloud 2018: четыре новых приложения и масса обновлений

Читайте также:

Представлен дизайн медалей зимней Олимпиады 2018 года

Nikon Small World: макрофотографии, которые открывают другой мир

Необычный комикс, достойный нашего будущего

Поделиться:

Про автора

Игорь Смишко

Привет, я фотограф команды Lustre, которая находится в Днепре. Делюсь своим опытом в фотографии, а также люблю писать о дизайне

comments powered by HyperComments

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: